ping pong

tiistai 3. toukokuuta 2011

suzuki pv viritys kaasuttimet

24 mm aito mikuni kaasutin

Kaasuttimet

»Kaasarin irrotus
PV:n alkuperäisen (12 tai 14 millisen, vuosimallista riippuen) voi porata isommaksi ja siten saada lisää tehoa. Kun sitä alkaa poraamaan, koko kaasari on purettava osiksi ja sitten vasta alkaa työstämään. Kannattaa varoa, ettei terä puhkaise kaasaria väärästä kohtaa. Suositeltavaa onkin ostaa suosiolla isompi kaasari. Käytettynä niitä voi saada erittäin halvalla esim. motot.net:stä, huuto.net:stä tai Keltaisesta Pörssistä.

Isompi kaasutin on luonnollisesti kannattava ostos, kun hankkii tehokkaampaa pyttyä. Seuraavassa on karkea lista kaasareiden ja pyttyjen "yhteensopivuudesta":
50cc pytty -> 14mm kaasari
60cc pytty -> 16-18mm kaasari
80cc pytty -> 20-22mm kaasari.

Kaikkiin kaasareihin ei ole saatavilla imukauloja, jotka sopisivat "heittämällä" PV:seen eli itse joutuu käyttämään omaa mielikuvitustaan sen tekemiseen. Kannattaa vierailla ennen kaasariostoksia tai imukaulantekoa osoitteessa www.moposport.fi ja katsoa, olisiko siellä sopivaa imukaulaa.
Kaasutin on säädettävä oikein, jotta se toimisi hyvin. Eli pääsuuttimen on oltava oikean kokoinen, luistin neulan on oltava oikeassa kohdassa ja ilmaseosruuvi tarpeeksi auki (yleensä 1,5 kierrosta). Kaasuttimen vääristä säädöistä kertovat mm. röpöttäminen (liian iso suutin) ja booaminen (liian pieni suutin). Pienestä suuttimesta kielii myöskin se, että mopo menee paremmin ryyppy päällä.

Hintoja:
Kaasutin 1, Mikuni 12-16mm, n. 80€, Mopo-Sport   EMC
Kaasutin2, Dellorto PHBG ja PHBL, n. 90€, Mopo-Sport   EMC
Imukaulat, n. 20€, Mopo-Sport   EMC
Lisäksi NPM:llä on isoja Mikuneita. Pääsuuttimet maksavat pari euroa per kappale ja niitä saa melkein jokaisesta mopojen osia myyvästä liikkeestä.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti