ping pong

tiistai 3. toukokuuta 2011

suzuki pv viritys sylinterit

Sylinterit

Läpättömästä vakiokokoisesta pytystä saadaan lisää tehoa 1) viilaamalla pakoaukkoa 1-2 milliä sivuille ja noin 2 milliä ylös. Näin saadaan tehoa yläkierroksille. 2) Lisää vääntöä saadaan viilamalla pakoaukkoa n. 1 milli ylös ja n. 2 milliä sivuille. Pakoaukon viilauksen lisäksi viilataan myös imuaukkoa. Sylinteriputken kohdalta voi viilata alaspäin n. 3mm ja sivuiltakin voi poistaa hieman tavaraa. Imuaukon ulkopuolesta tehdään noin 16 millinen ja poistetaan kaikki kynnykset.

Läppäpytyn läppiä vaihtamalla voidaan vaikuttaa vääntöalueeseen. PV:n läppäventtiilissä on vakiona metalliläppä, joka vie vain tehoja. Sen voi korvata hiilikuitu- tai karboniittiläpillä. Läppälevyä, josta saa tehtyä läppiä saa esim. Mopo-Sportilta hintaan 17,50-47,00€. Pakkaus sisältää kaksi 100mm*100mm levyä. Ohuet karboniittilevyt ovat halvempia ja kalliimmat hiilikuituiset kalliimpia. Ohuilla karboniittiläpillä saadaan lisävääntöä alkierroksille, mutta isommilla kierrokssilla ne eivät oikein toimi. Hiilikuituläpät ja paksummat karboniitit eivät tuo alavääntöä yhtä paljon kuin löysemmät, sitä vastoin ne tuovat tehoa yläkierroksille. Karboniittiset ovat myöskin löysempiä ja herkempiä hajoamaan. Muista käyttää aina rajoittimia läppien hajoamisen estämiseksi. Jos itse ei osaa/jaksa tehdä läppiä, esim. Moposportilta on saatavana valmiit Boyesenin teholäpät hintaan 27€. Läppäventtiilin välirivan pois viilauksella saa hieman lisää tehoa, mutta rajoittimia ei kannata alkaa vääntelemään lisäpotkun toivossa.

Sylintereitä voi tietenkin porauttaa isommiksi. Hinta: n. 10€/0,5mm.

Kantta laskemalla saadaan nostettua puristussuhdetta. Sitä kannattaa laskea sorvilla, mutta jos sellaista ei ole mahdollista käyttää, voi lasilevyn päälle laittaa vesihiomapaperia ja sillä hioa kannen tiivistepintaa pois 1-2mm. Tällä tavoin työstettynä kansi voi tosin mennä täysin pilalle, joten kannattaa harkita kahteen kertaan ennen työhön ryhtymistä.

Hintoja:
Tehomäntä, 41-44,5mm, 25-31€, EMC
Sylinterisarja 1, Power+ 50-80cc, 75-98€, EMC
Sylinterisarja 2, Malossi 80cc, 173€, Mopo-Sport

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti